Lchf kämpande

Jag är nu inne på min sjätte dag av LCHF-kost. Sebbe startade efter helgen så han ligger några dagar efter mig. Hittills har jag gått ner 2 kilo, vilket jag alltid gör så snabbt (testad metoden ett antal gånger förut). Det känns över magen, och jag hoppas att jag kan hålla fast ett tag till.

Mitt sötsug är väldigt litet just nu, och om jag skulle få för mig att äta godis, så skulle jag just nu bara äta det för att jag vet att det är gott, inte för att jag bara måste ha.

När man utesluter socker och kolhydrater känner man också genast skillnad på tänderna, som inte får en sån där där sträv beläggning utanpå. Däremot tappar man energi och får huvudvärk (i alla fall jag), när man håller på att avsockras.

Maten är supergod, och det är roligt att laga nya recept. Ikväll ska vi testa blomkålsris, ett alternativ till vanligt ris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0