Andas ett tag

Pustar ut framför datorn med en matlåda, och konstaterar att potatis som varit fryst inte är någon höjdare. Idag struntar jag i att laga middag då Sebbe ska jobba med ögonlasermaskinerna hela kvällen. Det har blivit mycket bortakvällar nu när han håller på med upplärningen till både kranbil och ögonmaskiner, och båda två längtar tills det lugnar ner sig lite. Imorgon har han jobbat, inklusive kursen i Stockholm, tolv dagar på raken, och dessutom två kvällar på det, så en helg imorgon kommer att sitta fint.

Jag har bokat en heldag på Iksu Spa tillsammans med brorsans sambo i mars och ser verkligen fram emot det. Träning, massage, relax och bad. Åh, så underbart! Behöver varva ner efter Cindys superenergi. Det är svårt att förstå hur dom orkar med! Just nu håller hon på att klättra på allt som finns (förutom nu, då hon sover och jag har tagit en paus), och favoriten är att klättra upp i soffan. Som tur verkar hon förstå att hon ska hålla sig där uppe och tittar noga så att hon inte ska trilla ner.

Idag hade hon nog tänkt ut och resa, för nyckelpigaväskan skulle hon ha med sig överallt. Jag satt och plockade med klossar som ska ner i en hink för att visa henne hur det ska gå till. Jojjomen, hon satte sig också ner och stoppade i klossarna, tömde ut, och stoppade ner dom igen. Då var jag bara tvungen att ringa Sebbe och berätta hur fantastiskt duktig hon var. Man smälter.




Stora damen har stoppat ner KalleKanin i väskan och ville visa mig att hon kan både hålla i, stå och gå samtidigt helt själv. Hon är uppe i 8 steg nu, så det går sakta framåt.


Kommentarer
Postat av: Ann

Har Cindy lärt sig gå vad duktig hon är :-) stora tjejen

Vad fin bloggen blev :-)

2012-02-17 @ 21:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0