Se upp för halkiga golv!

Plötsligt så har våra golv blivit superhala, och definitivt mer på fyra ställen. Vi har försökt klura ut vad det kan bero på, och har funderat på om det kan vara gåstolens gummiliknande hjul.

Har testat såpa golven, men har inte blivit något bättre.

Just precis nu googlade jag "hala golv", och vad tror ni inte att jag fick upp? Jo, att andra föräldrar har kommit på att det är dom här antihalksockarna som gör att det blir halkigt för andra! Alltså dessa räcersockar jag tidigare skrivit om att Cindy fått på fötterna för att få lite mer fart i gåstolen är alltså boven i dramat. Då Cindy fortfarande inte riktigt behärskar gåstolen, utan nöjer sig med att leka på plats innebär det att den oftast står på samma ställen; vid soffan, framför soffbordet, mellan köket och vardagsrummet och vid sin matplats. Och precis på dessa ställen håller man själv på att fara omkull för det är svinigt halt! Problemen började några dagar efter jag köpte sockarna, så nu känner jag mig helt säker att det är deras fel.

Vi är rädd när vi går omkring med Cindy att vi plötsligt ska svischa i backen och behöver nu hjälp. Vad gör man åt detta?

Har skickat Sebbe till en av sina godsmottagare på Golvcenter för att få något tips, men har ni något så hojta gärna till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0