Milk stop

Jag har drabbats av mjölkstockningen från helvetet. Det är inte att leka med alltså. Nu när lillan varit sjuk har hon ju knappt ätit vilket förmodligen orsakat stoppet i vänster tisse. Det gör så ont att man knappt kan nudda vid det. Inatt hade jag en febertopp på 39,9 grader, och jag höll fullkomligen på att rinna bort, för att sedan få frossa, svettas, frysa... Ja, ni vet. Var så yr när jag skulle upp på natten för att pumpa ur att jag fick hålla mig i väggarna för att ta mig fram. Imorse kom det kräk för att det gjorde så ont.

Det här har jag inte tid med! Nu sinar mjölken, vilken den gjorde tidigare också då jag vart sjuk. Nu är ju frågan om man ska låta det försvinna, eller sitta och tokamma i några dygn för att öka produktionen. Vill ju inte släppa amningen pga en sådan här orsak. Det är jag inte redo för. Och säkert inte Cindy heller.

För att få den här skruttan att äta nu när hon varit sjuk har hon fått äta en del själv. Det blir kladdigt...




Mmm, kycklinggryta som mamma lagat!

Nu vill jag bara ha hem karln från jobbet så att jag kan avvika från alla mammaplikter ett tag och fortsätta behandla mitt fruktansvärt onda bröst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0