6 månaders dag

Vi tänker självklart fira dagen med en tårta. Eller något åt det hållet i alla fall. Sebbe har fått span på en av Leilas läckerheter, så jag tror han får ta sig en sväng in i köket och baka. Något jag för övrigt har blivit väldigt bortskämd med nu under hans sjukskrivning. Det har ätits pajer och bakverk, och lagats helt fantastiska maträtter hela sommaren. Jag lyckades definitivt falla för rätt karl.

Som sagt, våran bebis blir 6 månader idag, och är därmed stoooor nu. Just i detta ligger hon och sover sin förmiddagslur, så jag ska försöka mig på en storstädning när jag är klar här.

6 månader:

- Sitter stadigt själv
- Leker med flera leksaker åt gången
- Lyssnar koncentrerat när man läser böcker, verkar himla intressant
- Lutar sig mot till exempelvis soffryggen och står själv
- Kan fortfarande bara vända sig åt ett håll; rygg till mage
- Har storlek 74
- Har 2 tänder
- Roterar som en klocka när hon ligger på mage
- Är rätt våldsam och sliter i allt hon får tag på
- Är nästan alltid glad och på bra humör
- Äter gröt och middag + fruktefterrätt, smörgåsrån och majskrok till mellis. Ammas resten av målen. Dricker vatten själv ur pipmugg
- Är inte så intresserad av att gå i gåstolen, nöjer sig med att leka med leksakerna där. Hoppar däremot mer än gärna i hoppgungan
- Sover 2-3 gånger per dag. Sover jätte bra på natten och somnar alltid själv


Äta smörgåsrån är gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0