Tips!

Igår hämtade vi ut våran första leverans av matkassen från Ica. Det var som julafton när vi packade upp två stora kassar med mat. Massa råvaror som vi själv aldrig handlat, och som definitivt kommer bli spännande att laga till. Veckans maträtter verkade himla smarriga.  

Nu slipper vi detta eviga tjat om middag...

Jag ringer Sebbe helt uppgiven:
- "Gubben, vad ska vi äta idag?"
- "Jag ska lossa nu, jag har inte tid."
Klick.

Sebbe ringer upp senare:
- "Vad sa du för nåt om mat? Jag har ingen aning. Tänk ut nåt du."
- "Ungen ska ha mat nu, så jag kan inte prata".
Klick.

Jag ringer upp:
- "Du måste åka och handla efter jobbet."
- "Jag hatar att handla."

Bla bla bla... Nu äntligen slipper vi detta tjat :) Nu öppnar jag bara kylskåpet, gräver fram receptet och lagar till den redan förbestämda maten, som dessutom kommer bli mer varierad än den vi lagar jämt. När vi tittade igenom recepten igår så såg vi att det blir en massa mat över dessutom. Eftersom alla förpackningar inte är gjorda för 4 portioner så blir det en hel del över som man kan använda till annat.

495 kronor för 5 dagar. Räcker till middag till oss och dessutom 2 matlådor. Så perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0