Ändrade planer

Huset är äntligen helt tyst. Dottern har nattats och stormen utanför fönstrena har lagt sig. Inatt kändes det som att huset skulle braka ihop och det knäppte och knarrade i varenda vägg.

I eftermiddags skjutsade jag in Sebbs på firmafest med julbord och show med sitt nya jobb, då han, tillsammans med halva Nsa styrkan börjar jobba åt ett annat åkeri med start om 1,5 vecka. Vi pustar ut då det äntligen löst sig med jobb. Tyvärr kommer han inte att kunna vara pappaledig med Cindy något överhuvudtaget förutom under sin egen semester till sommaren. Det känns riktigt trist att de inte kommer få vara hemma tillsammans och ha den där speciella tiden bara de två. Som vi har planerat det nu blir jag hemma med lillan tills juli då jag börjar jobba, mitt i sommaren, wohoo... Då tar Sebber semester och två veckors extra ledighet så att han kan hjälpa till att skola in henne på förskolan i augusti.

Planen från början var att jag skulle vara hemma 11 månader och Sebbe 5. Nu blir det istället 16 månader till mig och 1 fjuttig till pappis. Tur i oturen var väl att han var sjukskriven 4 månader i somras.


Lillskruttis hos en trött men överlycklig pappa samma dag vi kom hem från BB. 3 dagar gammal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0