Green garden

Ikväll är faktiskt en kväll då man kan vara ute för en gångs skull. Solen lyser och det är hyffsat varmt. Hela Tväråbäck är dessutom invaderat av orienterare. De springer förbi och ser sådär härligt hurtiga ut. Tänk om man själv var skapt för att springa, men det är man ju tyvärr inte. Alla mina försök till att jogga brukar inte lyckas. Det är precis som att min kropp inte vet hur man ska göra när man ska förflytta sig i den lite snabbare takten.

Äntligen kan jag för en gångs skull också få lukta på häggen som jag längtat efter hela vintern. Nu är det bäst att man ställer sig under trädet några gånger per dag och drar in lite golukt, för vips så är blomningstiden ute och trädet ser tråkigt ut igen.




Härliga tider!

Vi stod förresten och surrade med grannen häromdagen om hur mycket rabarber han lyckas få varje år, medans våra inte växer högre än 10 cm. Det vill sig helt enkelt inte med den plantan.

Igår kom han förbi med en jätte planta han grävt upp någonstans och gav till oss, så igår fick vi också fina rabarber. Vi tackar ödmjukast!


Det var till och med tre plantor vi kunde sätta ned. Härligt med rabarberkräm i sommar alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0