3 veckors bebis

Våran dam är hela 3 veckor idag. Tiden går verkligen fort. Helt annorlunda mot för när jag gick här hemma och vankade och väntade på henne. Det är så härligt att få lära känna våran lilla tös.  

Imorse hade vi kräkfest, och efter det blev hon så trött att hon nu hunnit sova tre timmar och helt glömt bort att hon förmodligen är hungrig igen. Jag helammar, och har inte behövt ge henne tillägg på flera dagar. Känns som att min mjölk har börjat anpassa sig efter hennes behov. Det är inte alls lika kladdigt längre, och det sprutar inte mjölk överallt som tidigare. Så fort hon sög på ena tissen eller om jag bara råka komma åt att trycka lite så flög det iväg en stråle som kunde träffa någon på en halvmeters avstånd. Weird. Käkar ungefär 12-15 gånger per dygn, men det känns snarare som hälften. Vart rätt chockad när jag bestämde mig för att räkna efter.

Vi har inte märkt av något sorts magproblem, vilket känns jätte skönt. Hon skriker i princip aldrig förutom när hon är hungrig. Får hon bara käk fort nog är hon helt tyst igen. Kan ligga och gny och prata för sig själv, men inget skrik som sagt. En snäll bebis har vi nog allt fått.

Låter mig fortfarande sova med tre timmar i stöten på natten och känner mig rätt så pigg på dagarna.

Smäller av ett leende lite då och då, vilket hon i princip gjort från vecka 1. Hur avsiktligt det må vara vet vi inte, men både jag och Sebbe smälter varje gång. Följer också redan med blicken på nära avstånd.

Låter henne ligga på mage några gånger per dag så hon får träna nacken. Ser dock ut som att en gammal farbror har ramlat och inte kan ta sig upp :) Lyfter på huvudet från sida till sida och är jätte duktig.




Kommentarer
Postat av: Helena

Vilken duktig och snäll liten tjej ni har! Vad roligt att hon redan ler också :)

Kram

2011-03-24 @ 08:20:52
URL: http://helenahillan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0