2 veckor gammal

Det går undan! Cindy är 2 veckor gammal och pappan är nu tillbaka på jobbet.

Vilken första dag att vara hemma själv må ni tro. Lillan har varit otröstlig och bara velat äta och ligga i mammas famn hela dagen lång. Precis innan Sebbe kom hem somnade hon för första gången sedan imorse. Vi var på Bvc i måndags och vägde och konstaterade att skruttan inte gått upp i vikt. Sköterskan trodde att det kunde bero på att jag varit så sjuk att jag inte riktigt haft bästa kvalitén på mjölken. Skulle lägga till ersättning 2-3 gånger per dag som ska ges direkt efter amning. Idag har hon sugit ur all mammas mjölk ur tuttarna samt fått ersättning, och även ätit mjölk som jag tidigare pumpat ur. Börjar tro att hon fått lite fnurr på magen möjligtvis beroende på att hon just börjat med ersättningen eller pga medicinerna jag tar mot urinvägsinfektionen. Som tur är ska jag tillbaka på Bvc imorgon bitti så får höra då.

Under en amning idag då vi låg uppe i sängen måste blöjan ha halkat på sned för hon pinkade ner både mig och sängen. Nu tvättas det madrasser!

Efter ett annat käktillfälle bajsade hon så mycket att det for på kläderna. Mamman fick sedan kräk i håret av lilla damen.

Sebbe ringer och talar om att han glömt att hänga tillbaka tvättmaskinsslangen så att vattnet hamnar på rätt ställe. Hmm! Då hade jag redan kört en maskin. När jag kom ner till tvättstugan hade vi vatten över hela golvet. Tur att betonggolvet lutar ner mot golvbrunnen så det mesta hade letat sig dit. Bara fram med moppen!

Nu när karln i huset är hemma ska jag in i duschen och spolas av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0