Paint

Helgen som skulle spenderas målandes och tapetserandes i sovrummet vart något helt annat. Jag tog mig knappt upp ur sängen på grund av alla sammandragningar, och var samtidigt dödstrött. Sebbe kände nästan likadant, så vi slappade istället.

Tänkte att jag skulle ta igen det vi missade igår så jag började förvandlingen av sängramen idag. Har släpat med mig den i två lägenheter på Teg tidigare, och nu har jag tröttnat, så lika bra att måla om den när jag ändå är igång.

Från Mio, i ekfanér. Aldrig tidigare målat över något i fanér, men det verkar gå bra.

Första lagret med grundfärg är nu på. Även de tre sista plankorna.



Rotade ännu mer i källaren och fick med mig detta sängbord upp (som jag har ett par av), och som jag hade som nattduksbord när jag var liten. Är köpt i någon loppisbod för säkert femton år sedan. Tänkte byta ut sängbordet som hör till gaveln till detta. Även denna pjäs fick som en omgång med vit grundfärg.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0