Definitivt en sprattelgumma

Det var ett mycket trevligt 50-års firande vi var på igår kväll. Överraskningen med den 23 kilo tunga fyrverkeripjäsen var bland det bästa man sett. En endaste tändning och det small i flera minuter. Så häftigt =)

Gammtanten på kalaset sa direkt när jag kom in i rummet att "jaha, jag ser visst att du väntar en flicka". Tydligen en typisk flickmage som stod rätt ut. Birgitta bestämde sig för att hon ville testa ring-testet på magen och se om det verkligen stämde. Hon öglade fast Sebbes guldring på en sytråd och höll upp framför magen. Ringen var helt stilla, när den helt plötsligt började rotera runt runt. En flicka!

Hon testade vidare på resten av tjejerna på kalaset, men ingenting hände. Ringen var helt blixtstilla, ingen på smällen förutom jag alltså. Sebbe var mycket skeptisk tills han fick testa själv. Och jo, mycket riktigt, på mig började den snurra runt runt i en allt större cirkel. Han vart helt paff och bara gapade. Tycker det är så coolt! Våran lillgumma där inne =)

De har haft hästar i flera generationer och alltid när någon varit dräktig har det testat med en ring. En roterande ring = flicka. En pendlande ring = pojke. Inte en endaste gång har testet visat fel. Jag är helt såld. Hur läckert är det inte?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0