Clean

Här tvättas just nu allt som jag ser på; överkast, täcken, madrasskydd (äckliga råmjölk som rinner och rinner), filtar, mattor, jackor, bebiskläder. Ja i stort sett det mesta i textil som finns i ett hus har åkt in i tvättmaskinen. Tror jag är uppe i femton maskiner nu på några dagar. Sebbe får springa och springa och bära ner i källaren allt jag pekar på. Väl där nere har han inte mycket att göra, då jag helst vill göra allt själv. Så jag skickar upp honom igen så fort jag fått mina nya tvätthögar.

Undrar om allt det här är en del av "boandet" man får höra talas om när man är i slutet av graviditeten. Folk som blir helt galna och lagar och bakar så det finns i frysen för flera år framöver (tror dock aldrig jag kommer att hamna där då jag inte gillar att husera i köket så mycket). Eller att sortera garderober och alla skrymslen, städa skafferiet, slänga ut skräp, torka av varenda liten pinal som finns inomhus. Go helt bananas för att man tror att man aldrig kommer att hinna med något sedan då bebisen kommer. Eller så kanske det bara är tristess. Tror jag snarare tillhör den kategorin.

Har från allra första början av den här resan tänkt att jag kommer att föda den 7 mars, alltså 11 dagar över tiden. Börjar känna mig övertygad om att det kommer bli så. Nu har man gått och blivit uppjagad av att man är redo när som helst, men jag tror det kommer dröja flera, flera veckor till.

Vad har ni för gissningar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0