Myra och mus!

Vaknade vid tio imorse och steg ur sängen med lätta steg! Helt överlycklig struttade jag nerför trappen och gjorde i ordning frukost. Ringde Sebbe och berättade hur oerhört bra det kändes idag. Fikade klart och bestämde mig för att nu jädrans skulle huset få sig en omgång. Klev upp från soffan... Och det var dags igen... ONT! Nu tar jag mig fram med myrsteg och svär. Som vanligt. Jäkla skit.

Ville ändå göra någon nytta idag så har kämpat mig ner till källaren och städat och tvättat lite. Och nu... Öppnade dörren till matkällaren, och vad är det första jag får syn på? En död mus! Tror jag fick i mig någon drog i just det ögonblicket som gjorde att jag kunde kuta uppför trappen och slänga på mig skoterskorna. Andra samtalet till Sebbe idag vart istället av det desperata slaget som ville att han skulle parkera lastbilen vart han är var och komma och hämta mig. Såklart är jag döfjantig. Som vanligt.

I somras upptäckte vi två döda möss på samma ställe, och med tanke på att jag bara gluttade på dörren den här gången är jag rädd att det ligger fler där nere. Tänker absolut inte gå ner och kolla. Imorgon får Sebbe svetsa för den där ingången så vi aldrig någonsin behöver vara där nere igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0