Bf +3

Ne, nu vill vi inge mer. Nu vill vi att det ska sätta igång.

Gjorde en hinnsvepning hos barnmorskan i fredags. Det är väl kanske en 50/50 chans att det ska hjälpa till att sätta igång en förlossning inom 48 timmar beroende på hur mogen man redan är. Nu har jag 1 cm kvar av tappen och jag var öppen ungefär 2 cm. Det enda som hände var att under lördagen släppte mer av slemproppen och jag hade en del förvärkar under kvällen och kände mig allmänt dålig i magen.

Idag har jag haft totalt tre sammandragningar. Det är så stilla, så stilla.

Ser ut som ett pluffsfejjs med de 19 kilo jag lagt på mig. Sf-måttet låg nu på 37 cm. Bebis växer ju såklart för varje dag som går ju längre på övertid jag är. Kanske blir en sån stor bebis att jag kommer spricka från Ystad till Haparanda om jag har otur. Huvvaligen, hemska tanke.

Snälla lilla söta unge, kom ut till oss nu. Vi längtar ju så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0