Vardagsrum makeover

För två veckor sedan fick jag äntligen tid att måla över fondväggen i vardagsrummet. Lillan sover så bra att jag hann måla ett varv på förmiddagen, ett på eftermiddagen, och sedan sista varvet då hon gått och lagt sig för kvällen. Sedan kunde jag färdigställa allt dagen efter med gardiner och golvlister bland annat. Kabellister återstår dock, men det överlåter jag åt karln. Sebbe hade ingen aning om hur det skulle bli, men han vart såå nöjd, och det är jag med. Det vart en klar förändring - och förbättring. Det oranga var vi så less på, även om jag verkligen tycker det är en häftig färg.

Så här ser det ut idag:





Vi fortsätter på det vita temat här på åttan.

Vi passade på att köpa en ny, likadan matta på Ikea då vi var där sist eftersom våran blivit svart av våra äckliga, jobbsockar. Nu är största problemet att hålla Cindy ifrån gardinerna som hon verkar tycka är hemskt roliga att dra i. Jag har hängt dom ända upp mot taket för att få rummet att "växa" på höjden och för att få ett fint fall. Dom hänger på "osynliga" gardinstänger då jag aldrig tycker att jag hittar några som faller mig i smaken. Bordet rullar vi undan på dagarna eftersom någon här hemma klättrar/äter/bankar på det så vi blir knäpp :) Det är inte så praktiskt att ha ett bord på hjul när en liten bebis håller på att lära sig gå och stå.

Om ni har glömt bort hur det såg ut innan har ni lite bilder här nedan:



Nu är som sagt det oranga väck och kubhyllorna får i framtiden flytta upp till Cindys rum.

Och det ser ju såklart inte alltid så här städat ut. Cindy har fått en lekhörna, där hon såklart inte nöjer sig att stanna på utan det dras runt leksaker över hela huset. Man får passa sig så att man inte snubblar om man hälsar på hos oss.

Kommentarer
Postat av: Lina

:D så himla fint det blev! :D

2011-12-13 @ 22:23:22
URL: http://fearsofjune.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0