Idéfest

Ibland har jag så mycket idéer att jag inte kan somna på kvällarna. Vill börja med Cindys rum nu på stört. Måla om en vägg i vardagsrummet. Riva tapet i lilltoan. Ånga bort väv i trappen. Scrappa klart ett fotoalbum. Rusta upp en gunghäst. Bygga bokhylla. Svetsa ihop ett lusthus. Sy vimplar och lapptäcke...

Har insett att jag inte riktigt hinner allt nu på en gång då jag har en liten tjej som kräver rätt mycket uppmärksamhet. Tur är i alla fall att hon är rätt duktig på att roa sig själv ett bra tag. Och under hennes naptimes kan man hinna med en del om man har tur.

Lillan har förresten varit förstoppad i några dagar nu, och vi har gjort allt för att hjälpa henne. Tror att det är på g att släppa snart. Stackarn. Hon älskar ju sina rotfrukter och ärtor och sånt. Gröten har hon dock blivit lite petig med. Tror dock att det är den nya kosten som har rört runt lite för henne. Kämpade förresten med att få henne att dricka ur pipmugg under tre veckor tror jag att det var, och nu äntligen klarar hon det galant. Har fått för mig att det är bättre för henne att dricka vatten på ett "vuxet sätt", istället för ur flaska. Och äta ur flaska har hon inte gjort på tre månader nu, men i helgen är det dags för då ska jag bort några timmar på fredagskvällen för att äta med mina jobbarkompisar, och på lördag ska jag och Joanna ut på krogen. Girls night out, tjihoo =) Det ska bli roligt! Ska kämpa för att det ska bli en toppenkväll och inte en-ringa-hem-och-kolla-hur-det-går-stup-i-kvarten-kväll. Ne, nu banne mig ska jag roa mig lite. Cindy kommer att ha det toppen med pappa.

Nu vaknar lillstrumpan!

Kommentarer
Postat av: Lina

ÅH snäll du är Linda :D



Haha jag är precis likadan när jag ska sova, kommer jag på en massa massa som jag skulle ha gjort/vill göra osv.



Hoppas du och Joanna får super kul på lördag! Jag hade hakat på om jag inte var bortbjuden till stugan, en massa släkt ska äta och greja eftersom det är stugsista!



Hoppas allt är toppen med er! Kramar!

2011-08-23 @ 21:01:26
URL: http://fearsofjune.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0