Ska nog börja skrapa Triss oftare

Har haft en ventilationssnubbe här som ska dra om lite rör och sätta in en takfläkt bland annat. Ville ha hit honom först för att få en idé om priset och om hur och när det skulle göras. När han ringde upp i torsdags hade jag säkert kört av vägen när han berättade, men som tur var så stod jag stilla med lastbilen och höll på att lossa. En kostnad som skulle gå på över en månadslön och som vi definitivt inte hade räknat med. Känner att jag vart så ledsen för att det verkligen inte passar nu när det ska köpas barnvagn och beställas mängder av pellets till exempel. Men det går ju inte att välja mellan att få huset fixat och pluppa ut bebis, så det blir ju såklart både och. Men att det känns surt med den där extra kostnaden...

Hur som helst, svängde in på Barnens Hus igår för att beställa vagn, äntligen har vi bestämt oss! En Brio Happy 2011. En svart liggdel med revär och lite extra sydda detaljer och en rödmönstrad sittdel. Just den modellen hade dom just plockat in i butiken så det var riktigt läckert att se och klämma på den. Så fin. När jag just betalat handpenningen sa hon att hon hade en extra överraskning till mig... Att jag skulle få en fri hotell övernattning för två på vilket Best Western Hotell jag ville! Åh, vad glad jag vart. Då kan jag och Sebbe åka bort och lyxa innan lillan kommer ut. Våran sista skämma-bort-oss-grej-bara-vi-två.

Nu har vi löst Melodikrysset, som varje lördag, käkat god frukost och nu är det dags att bege sig ner till källaren för storstädning och rensning bland kartongerna. Här ska organiseras på hög nivå. Ska rota fram adventsljusstakarna och lite annat kraffs och få fram idag också. Imorgon väntas både födelsedagskalas och glöggparty i stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0