Vårbruk ute

Pjuh! Trodde inte mina öron, eller ögon för den delen när Sebbe upplyste mig om att jag bränt mig på axlarna idag. Eller blivit lite röd i alla fall. Och skaffat mig riktigt fula vita streck efter behåbanden. Detta grävande får förklara saken bättre. Gubben sprang omkring som ett tok och klippte gräset i några timmar och jag grävde för allt jag orkade. Nu börjar det ta sig där ute. Nu ska vi bara beställa grus och hämta upp betongstenarna. Hoppas vi hinner allt i veckan. Skulle ju vara guld att ha hunnit klart allt innan vi drar iväg på roadtrip i sköna Sverige. Vi behöver dock vatten-vakter till alla plantor. Någon som vill ställa upp? :)

Ikväll har vi glott på "The Road", en film med bland annat Viggo Mortensen. Vart så spännande att man rullar runt och springer omkring framför teven som ett jehu. Samt grinar en hel del också. Typiskt mig. Idag gnällde dock inte Söt för att jag är en sån lipsill. Annars kan vi tipsa om serien "Veronica Mars". Vi ser oftast ett avsnitt, eller ibland flera innan vi somnar. Så härligt med en laptop som vi kan ha med oss i sängen. Serien är riktigt bra faktiskt.

Skönt är också att vi fått ner hallonbuskarna och krusbärsbusken i jorden. Nu får vi bara vänta några år innan det är dags för lite gotta. Idag kom vi också på att vi har ett bigarrå träd här ute. Spännande att se hur det växer till sig i sommar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0