Tankar och idéer

Mitt huvud håller på att koka över av alla idéer och planer jag har för huset. Jag ser möjligheterna och Sebbe han ser allt jobb. Det gör i och för sig jag också, men jag tycker ju att det är roligt. Ända från första början faktiskt. S tycker väl det börjar bli roligt där någonstans på slutet.

Imorse rev jag bort panelen i lillhallen. I pyjamas faktiskt. Vet inte vad jag fick för något ryck, men nu är i alla fall den där hemska blåa väggen borta. Nu kan hallprojektet börja även där. Tror vi dock hamnat i någon sorts koma då vi inte får allt för mycket gjort. Hämtade mannen inatt, och han var ju rätt så berusad, så han har inte fått så mycket vettigt för sig. Dom hade tydligen roligt, och det är väl huvudsaken.


Vi har börjat diskutera vilken färg vi ska välja när vi ska måla om huset, och vi är faktiskt rätt överrens om att det kommer bli en ljusare färg. Inte kritvitt, men kanske nåt åt creme-hållet. Gult ska i alla fall bort. Och rött, grönt eller blått är inte ens att tänka på. En svart fasad har också funnits i tankarna rätt länge, men tror att det inte riktigt funkar på vårat 40-tals hus. Hade vi byggt ett nytt hus hade det absolut blivit svart. Med mycket betong och metall. Skitsnyggt! Men det kommer även funka med en ljusare fasad. Målningen av huset är planerad till nästa sommar. Känns späänande, men dock väldigt jobbigt. Vi vet hur våran sommar kommer se ut då.

Har även skissat på våran nya sänggavel som vi ska bygga av mdf, och nu är den faktiskt färdig. Riktigt snygg måste jag säga. Mitt träd, som ska få plats i matsalen, som jag ska såga ut är också klar. Nu fattas bara materialet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0