Kallt, kallt. Åh så kallt

Tycker det får vara nog med kyla nu. Om inte så kräver jag en ny lag där man får köldtillägg på lönen. Som det känns nu vill man ju inte jobba överhuvudtaget. Dagen började verkligen jätte bra då lastbilen inte startade. Tre kollegor hade samma problem, så då var det bara att börja kabla igång samtliga bilar. Då var det -26 grader, kolsvart ute, och jag frös och svor, och önskade att Satan skulle komma och bränna upp hela stället. Nu i efterhand hade jag nog ångrat mig skulle jag tro. Men just i det ögonblicket hade vad som helst kunnat få hända, som hade gjort att jag fått ta mig därifrån. Typ som att Sebbe hade köpt en sista-minuten resa till Thailand åt mig som överraskning, och att han kvällen innan hade varit och fipplat med min bil så att den inte skulle starta, bara för att han skulle kunna komma på sin skinande häst och röva bort mig. Åh... Någon gång senare kanske.

Hade förresten sedan igång lastbilen i drygt 1,5 timme, for på första stället och lossade, stängde av motorn. Fanskapet startade inte då heller. Var bara att påbörja andra kablingen för dagen. Efter det hade jag igång bilen hela dagen, tills jag gjorde kväll. Då fick det vara nog. Startar den inte imorgon är det inte längre mitt problem för då ska jag köra paket. Moahaha.

Det bästa med ikväll är att jag blivit lovad massage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0