Dammkammare i Tväris

Pust. Är så fruktansvärt less. Har ägnat exakt hela kvällen åt att städa upp i pannrummet. Igår kväll fick vi en leverans på 2,8 ton. Vårat pelletsrum rymmer 3 ton, så det är alltså mycket pellets det handlar om. Det där sprutar dom in med högt tryck ner i rummet, och hur mycket man än tätar runt dörren och springorna så dammar det något så mycket fruktansvärt. Precis överallt. Hela rummet är som en dammkammare där det knappt går att andas. Har dammsugit och städat och jag vägra göra det en endaste gång till. Nästa gång lämnar jag det här stället och kommer inte tillbaka förrän Sebbe har gjort i ordning allt igen.

Han är förresten och fixar med våra nya extraljus. Har köpt insatser så att vi kan få xenon ljus. Kommer bli kanon.

Ni har förmodligen hört om dödsolyckan som inträffade runt Tavelsjö igår. Det var min kollega som körde lastbilsekipaget. Alla mina tankar har varit hos honom idag. Som det verkar nu var det självmord det handlade om. Så djävulskt tragiskt. Man får hoppas att man aldrig behöver vara med om något sådant.

Idag utförde jag dock dagens goda gärning då jag var den första person att stanna till vid en olycka. Ett äldre par hade kört av vägen och ner i ett krondike i Nordmaling. Inga dörrar eller fönster gick att veva ner eftersom dom kört ner sig så mycket i snön. Grävde fram ett fönster och tog reda på att allt var okej. Och det var det. Tanten var dock väldigt skärrad. Lyckades få dit en polis inom fem minuter och sedan skötte han resten med att ordna bärgning. Gubben var så tacksam och visade verkligen sin uppskattning. Kändes så bra att kunna hjälpa till.

Nu ska jag lägga mig i soffan och inte röra mig förrän Sebbe-man kommer hem. Har ont i kroppen efter träningen igår.

Sköt om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0