2009

Jag och Sebbe har haft ett väldigt bra år tillsammans, så tänkte visa lite av vad ni missat. Sebbe flyttade ju in hos mig redan efter tre månader vi blev ihop, och där på Bryggargatan bodde vi sedan i ett och ett halvt år. 

2009 delade vi många underbara minnen med bara oss själva, men också med våra familjer och vänner.


Någon gång under alla partaj på Teg...



Jag tog med skotern och stack till fjällen med Chrille!



Snyggaste killen på balkongen.



Jag gick och blev ännu mer ljushårig.



Frida och jag pussades efter många år igen, haha.



Sebbe lärde sig verkligen att uppskatta kombinationen rödvin och singstar.



Denna röda skönhet hittade Sebbe, och han fick flytta med hem.



För andra året i rad drog vi med oss husvagnen till Byske och stannade i hela två veckor. Vi tycker ju som ni vet om att ha det fint, så vi fixade litegrann på "tomten"...



Medans mannen skötte gräsklippningen tog jag hand om att förbereda middagen. Men som ni också vet, så är det ju Sebbe som är kocken i våran familj, så resten tog han hand om ;)



Plötsligt fick karlfan för sig att odla skägg, och det tog flera månader innan han rakade sig igen. Pjuh!



Sista utgången innan nya äventyr väntade! Ps. Spana in dörrmattan som S köpte på en marknad... "Varning för kärringen!". Jädrans karl säger jag.



Den 25 september flyttade vi in i vårat alldeles egna hus.



Gräsmattan är nyklippt efter att ha varit lämnad i flera månader. Det var 25 cm högt!



Vi renoverade vardagrummet...



Matsalen...



Vi rev väggar, tak och golv och lärde känna återvinningen i Vännäs eftersom vi var där 78 tusen gånger på ett väldigt kort tag.


...Inom en månad efter inflytten hade vi två rum klara. Allt gick i superfart, men ack så duktiga vi var. Sebbe är min handyman, och jag är så stolt över honom.



Den 24 oktober fyllde Sebbs 26 år. Vi hade ett hejdundrande kalas på dagen med familj, överraskade alla med våran förlovning, och alla våra bästa vänner behagade att komma ut hit till Tväris och fira detta med oss. Det var en grymt rolig kväll. Här drar jag och Sebbe runt på dansgolvet.



Och så här trötta och nöjda var vi efter att alla hade farit. The red eyes couple.



Från den dagen är ni ganska uppdaterade eftersom det var då jag fick för mig att börja blogga. Hur som helst så har året varit helt underbart och Sebbe och jag trivs som aldrig förr här ute. Vi har vårat eget, och kan göra precis som vi vill. Skillnaden nu och då är att vi numera har 25 minuter till jobbet istället för 10. Men vad gör det när vi trivs och har det bra. Att vi också har bytt ringar med varandra känns så speciellt, och det finns ingen i hela världen jag skulle vilja byta ut honom mot. Jag älskar dig Sebbe. Du är mitt allt.


Puss och kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0