Pust

Först och främst, tack så himla mycket för alla fina julklappar och presenter jag fick på min födelsedag. För alla julklappspengar kunde vi köpa en svindyr kamera i allra högsta kvalitet som kommer passa oss alldeles utmärkt. Man kan till och med ställa in den på "bebis" så den anpassar sig till en sprattlande liten gullunge. Ser fram emot att kunna filma och fota våran bäs.

Julen är över och lugnet börjar äntligen infinna sig. Känns skönt. Mina sammandragningar har minskat, och det måste bara bero på att jag får vara hemma och ta det så mycket lugnt jag bara kan. Tack och lov för det svenska systemet.

Jag ringde till min familj i Usa på juldagen, där dom berättade att man endast får 8 veckors mammaledighet. Föder man då två månader för tidigt och tvingas spendera sin tid på "Barn 4", räknas dagarna bort och när det är dags att åka hem med sin bebis måste man genast börja jobba igen. Ungarna kan lämnas på dagis från och med att dom är 6 veckor gamla. Vi får vara glad att vi bor i Sverige helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0