28+4

Återigen ett besök hos barnmorskan idag, som också gick bra. Mitt järnvärde hade till och med gått upp. Sf-måttet följde bra på kurvan och jag hade ökat två kilo sedan förra gången. Hjärtljudet låg på 142.

Bad hon känna efter hur bebis låg, och tydligen låg hon med rumpistumpan neråt just då. Dock kan hon ha gjort flera varv runt runt sedan dess. Sprattlande sak det där. Igår gav hon en spark i huvudet på Sebbs när han la örat mot magen. Som han ryckte till :)

Barnmorskan tyckte även att jag skulle sjukskriva mig den sista veckan innan jag går på havandeskapspenning, så det skulle innebära att jag har sju arbetsdagar kvar. Får se hur det känns med sammandragningarna. Självklart vill ju ingen att plutten ska komma ut redan nu för att jag ska dummas och va på jobbet i onödan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0