Otur x 100

Det var verkligen inte min dag idag. Tippade en pall på 400 kg på flaket. Som tur var så var det en plockpall så det var bara att börja med att stapla om på en annan pall, och inget gick sönder. Roligare nöje har man ju däremot haft.

Drog en bur som var alldeles för hög för en dörröppning, och efter att ha kämpat i en kvart med sparkar, slag och drag och sjuttioåtta tusen svärord gav jag helt enkelt upp och lämnade skiten precis där den var.

Backade över en tvåmeters stolpe (självklart på ett ställe där jag backat in hundratals gånger förut), och såklart befann sig civilpolisen precis i närheten så då vart det koll av körkort, nykterhet och även en rapportskrivning. Detta inför en massa folk som jag tyckte kunde fara någon annanstans långt därifrån. Slutade med att dom ringde upp senare under dagen och bad mig gå med på 500 kronor i böter. Lyckans ost! Eller hur... Hur många råkar inte köra på något lite, buckla till något, eller vad som helst, och inte fan råkar polisen se och ge en böteslapp. Fy fasiken så många historier det finns på jobbet om överkörda saker, men ingen som lyckas få böter. Hur som helst, det kunde vara värre... Känns pissigt ändå. Min första touch med lastbil. Check!

Som om inte detta var nog, så upptäckte jag till min fasa att brallorna hade spruckit i grenen, ett rätt rejält hål som visade mina speciella trosor dagen till ära. Imorgon åker jag nog till jobbet utan så att jag slipper upptäcka fler hemskheter.

Dessutom hade inte Sebbs gjort mina önskade biffar, utan köttfärssås till middag idag, så då fick han sig en smak av mina gravidhormoner. Mycket lämplig "hej-älskling-kul-att-se-dig-hur-har-du-haft-det-idag-hälsning".

Tror jag lägger mig under täcket, ber till en gud någonstans där uppe, som kan hjälpa mig att ha en bättre dag imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0