Tjohoo, nu är vi lediga ett tag

Vinflaskan öppnad. Ljusen tända. Middagen bortgjord. Det är äntliiigen heeeelg. Underbart. Ska bli så skönt att vara hemma två dagar och njuta av dagsljus i sitt hus. Känns inte som att vi är bortskämda med det. Dock har snön nästan smält bort. Vi har numera skridskobana ute på tomten och på vägen. Vägen till brevlådan klockan kvart i sex varje vardagsmorgon är ett riktigt helvete. Jag nämde ju tidigare att jag sprang ut i stövlar, och det är verkligen inte bra fäste på dom. Känns som att jag ska slå ihjäl mig, men hitills har jag klarat mig.

Men hursomhelst är stämningen hos familjen (hmm, kan man kalla oss familj fast vi bara är två?) Stenberg/Sjöström utmärkt. Det blir det vanliga med Idol ikväll. Hur många med mig ser på det? Förmodligen en hel del skulle jag gissa. Ja, förutom Sebbes jobbarkompisar förstås, för dom är ju av ett annat slag än vi vanliga, normala människor. Men vilken tur att dom finns ändå. Ska bli roligt att höra på vinnarlåten. Lär väl bli en plåga på radion som vanligt. 

Just det, för ni som trodde att jag stängde in Sebbe i vinkällaren, har väl kanske lite fel. För vi har ju en kallvind också där han brukar få klättra upp på och huttra ett tag. Eller för dom som känner oss väl kan ju dra sin slutsats själv. 

Imorgon ska vi börja dagen som riktiga tanter och farbröder gör, nämligen att lösa melodikrysset. Det är nåt vi har ägnat oss åt ett tag, men jag måste erkänna att det är Sebbe som gör största delen av jobbet. Han är riktigt duktig. Men nog känns det bra när jag klarar 'dom nya' låtarna. Han kan det mesta gamla och jag de nya bitarna. Dagen ska förhoppningsvis fortsätta med icke-bråk-när-vi-tapetserar. Förra gången gick ju över förväntan, och jag är nästan säker att det kommer gå lika bra den här gången. 

Nu skuttar jag vidare till soffan och kollar på lite Fawlty Towers med den bästa mannen som finns i hela världen. Det ni.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0